Na co warto zwrócić uwagę?

Czy wiesz, że atrakcyjny wygląd strony lub sklepu internetowego to nie wszystko? Jest kilka elementów technicznych w eCommerce (handlu internetowym), o które warto zadbać na samym początku. Ułatwiają one prace w późniejszym etapie.

  • Hosting – czyli miejsce na serwerze, w którym trzymamy stronę lub sklep internetowy. Jaki powinien być? W sumie oczywiste: niezawodny i szybki. Szybkość ładowania serwisu jest ważnym czynnikiem branym pod uwagę przez Google podczas określania pozycji strony lub sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Niby wszyscy dostawcy hostingu oferują właśnie takie rozwiązania, ale koniec końców jednak różnice są znaczące. Możemy Ci pomóc dokonać właściwego wyboru.

  • Domena – to w skrócie mówiąc nazwa pod jaką funkcjonuje nasza strona lub sklep internetowy. Wybór ten nie powinien być przypadkowy. Czy warto wybrać nazwę domeny zawierającą słowa kluczowe? Wielu specjalistów twierdzi, że nie ma to znaczenia, a nazwa domeny nie jest czynnikiem rankingowym. Naszym zdaniem jednak jest to czynnik rankingowy, co prawda jeden z ok. 200, ale jednak. Co więcej uważamy, że zawsze to będzie miało mniejszy lub większy wpływ na pozycje w Google. Gdyż nazwa zazwyczaj wskazuje bezpośrednio na zawartość. Tak, jak idąc ulicą widzimy napis “sklep mięsny” to wiemy, że na 99% kupimy tam mięso, tak samo widząc domenę np. poznan-elektryk.pl możemy się spodziewać określonych w nazwie usług. Google również widzi te nazwy i je odpowiednio interpretuje. Natomiast zawsze kwestią indywidualnej analizy jest wybór, czy lepiej promować swoją markę (brand), np. drutex.pl czy domenę generyczną np. hydraulik-warszawa.info.

  • Poczta – niby obojętnie gdzie, bo przecież wszędzie działa. Warto jednak postawić na wygodę, czyli integrację z innymi usługami, intuicyjną aplikację na telefon, dużo miejsca w chmurze na różne pliki (załączniki, zdjęcia itd.), wbudowaną natywną obsługę plików (.pdf, .doc, .xls, .jpg itd.) oraz niezawodne filtry antyspamowe, bo nic tak nie drażni, jak setki niepotrzebnych wiadomości (SPAM), które dzień w dzień zaśmiecają skrzynkę. Rozwiązanie może być tylko jedno Gmail dla firm.

    Poczta e-mail od Google posiada również swoje profesjonalne oblicze, czyli G Suite. Chętnie pomożemy Ci w skonfigurowaniu poczty Twojej organizacji we własnej domenie np. JanKowalski@TwojaDomena.pl bo to również może być Gmail. Pokażemy również jak wiele możliwości niesie to bardzo znane, a jednak wykorzystywane tylko w podstawowym stopniu oprogramowanie.

  • Certyfikat SSL – to upraszczając szyfrowanie danych w obrębie domeny. Na pewno kojarzysz serwisy internetowe, przy których adresie pojawia się kłódka, to właśnie symbol certyfikatu ssl np. strony banków. Każda domena, która przetwarza dane osobowe, czyli np. posiada formularz kontaktowy, w którym podawane jest imię, nazwisko, nr telefonu itd. powinna zgodnie z przepisami RODO szyfrować dane. Oprócz tego należy zwrócić uwagę, że certyfikat SSL buduje wiarygodność domeny, co stanowi jeden z czynników rankingowych branych pod uwagę przy pozycjonowaniu strony w Google.

  • Administracja i opieka – jeśli już posiadasz swoją stronę www lub sklep internetowy warto zadbać by był on bezpieczny. Jedną z podstawowych zasad bezpieczeństwa jest bieżąca aktualizacja oprogramowania i tworzenie codziennych backupów. Wyobraźmy sobie, że tego nie robimy, nasza strona lub sklep padają ofiarą ataku hakera i tracimy wszystkie dane. Ile potrwa odbudowa? Ile zleceń/zamówień przez ten czas stracimy? Koszt zabezpieczenia nagle wydaje się bardzo znikomy. Większość ludzi myśli, że atak hakerski na ich stronę nie jest realnym zagrożeniem, bo ich biznes jest zbyt mały lub dlaczego akurat haker miałby wybrać mnie. To duży błąd, haker tworzy złośliwe oprogramowanie, które automatycznie wyszukuje witryny internetowe ze słabymi zabezpieczeniami, nieaktualnym oprogramowaniem i innymi lukami bezpieczeństwa. Działa to bardzo podobnie do kradzieży aut, złodzieje lubią te z fabrycznymi zabezpieczeniami, które znają. Jak pojawia się dodatkowa przeszkoda to odpuszczają bo nie warto ryzykować. Cyberbezpieczeństwo to nie bez przyczyny jedna z najszybciej rosnących gałęzi rynku IT.

  • Statystyki – w marketingu internetowym statystyki decydują o wszystkim. A konkretnie o działaniach, jakie należy podjąć. Jeśli statystki rosną to wiemy, że idziemy we właściwym kierunku, jeśli spadają to trzeba dokonać zmiany strategii. Ciągłe monitorowanie różnego rodzaju statystyk twojej strony internetowej lub sklepu wymaga wiedzy i czasu. Wyciąganie wniosków i wdrażanie poprawek również. Bez tego jednak nie da się osiągnąć sukcesu w internecie. Warto postawić na współpracę z profesjonalną agencją marketingu internetowego, po to by zaoszczędzić pieniądze. Ludzie bez doświadczenia “przepalają” niewiarygodne ilości pieniędzy na kampanie reklamowe, które przynoszą znikome efekty.

Wyszło tego sporo, a to bardzo skrótowy opis tych elementów. Staraliśmy się jednak jak najkrócej i jak najprościej przedstawić, ważne elementy mające ogromny wpływ na Twój sukces w internecie. W razie pytań zapraszamy do kontaktu!

tworzenie stron internetowych

Jesteśmy tu po to, żeby pomóc Ci się wyróżnić!

Kreatywni, Innowacyjni & Zdeterminowani. Działamy zarówno w mieście Poznań, jak i w innych lokalizacjach.