Czym jest Google Ads na YouTube – definicja
YouTube to najpopularniejszy na świecie serwis video. Znajdują się na nim niemal wszystkie formy contentu wideo – śmieszne filmiki, poradniki, vlogi, programy informacyjne, seriale, teledyski, relacje z koncertów, pełnometrażowe filmy a także relacje na żywo. Oznacza to, że reklamodawcy mają do dyspozycji niemal nieograniczone możliwości targetowania swoich reklam AdWords na YouTube.
Google AdWords dla YouTube’a dysponuje kilkoma rodzajami reklam:
1. Reklamy True View In-Stream:
z możliwością pominięcia wyświetlane są przed filmami, w ich trakcie lub bezpośrednio po nich. Charakteryzują się tym, że po 5 sekundach można je pominąć,
bez możliwości pominięcia, gwarantują pełny przekaz treści, jednak ich czas trwania to maksymalnie 15 sekund.
Płatne są tylko wtedy, gdy ktoś je obejrzy w całości lub wejdzie z nimi w interakcje.
2. Reklamy True View Discovery
wyświetlają się w wynikach wyszukiwania YouTube jako reklamy proponowane do obejrzenia. Charakteryzuje się tym, że po kliknięciu wyświetla się ona na stronie odtwarzania filmu lub kanału YouTube.
Płatne są tylko w momencie, gdy ktoś kliknie taką reklamę.
3. Reklamy Bumber Ads
to krótkie reklamy, maksymalnie 6 sekundowe, bez możliwości pominięcia, które docierają do większej liczby odbiorców. Charakteryzują się tym, że są to reklamy w przerywniku.
Płatność odbywa się co 1000 wyświetleń.
4. Reklamy Out Stream
wyświetlają się w witrynach partnerów Google Ads oraz aplikacjach. Prezentowane są automatycznie w formie wyciszonej z możliwością włączenia dźwięku. Użytkownik może oczywiście zamknąć reklamę lub przewinąć dalej. Z cała pewnością ten sposób reklamy buduje świadomość marki i dociera do dużego grona odbiorców. Charakterystyczne jest to, że reklamy te wyświetlane są tylko i wyłącznie na urządzeniach mobilnych.
Płatność następuje w momencie, gdy użytkownik odtworzy reklamę przez minimum 2 sekundy.
5. Reklamy Banerowe YouTube
to reklamy, które są wyświetlane użytkownikowi w trakcie oglądania filmu. Mogą one być dynamiczne (zapętlona animacja) lub statyczne. Pozwalają na zawarcie w nich większej ilości treści. Charakteryzują się tym, że nie ma w nich opcji rozwijania.
Płatność odbywa się po 1000 wyświetleń.
Co oferujemy?
wyznaczenie celów i założeń kampanii reklamowej dostosowanej do twoich potrzeb,
realizację profesjonalnej kampanii reklamowej poprzez wykorzystanie najnowocześniejszych technik i zaawansowanych rozwiązań,
monitoring i ciągłą optymalizację prowadzonych kampanii reklamowych,
elastyczność w doborze strategii,
raportowanie konkretnych wyników kampanii reklamowej.
Jak widać Google Ads na YouTube jest dostosowane do małych i średnich przedsiębiorstw w przeciwieństwie do telewizji, gdzie rządzą duże, znane marki. Poprzez precyzyjne targetowanie przynosi ona wymierne korzyści mniejszym firmą, które chcą wypromować swoje usługi czy też produkty.
Jeżeli jesteś zainteresowany możliwościami reklamy w serwisie YouTube to zapraszamy do kontaktu. Najpierw omówimy wspólnie twoje potrzeby. Następnie nasi specjaliści przygotują dla Ciebie ofertę, która sprosta twoim oczekiwaniom i zapewni nam długofalową współpracę.